movie reviews

The Greatest Showman: An Interview With My Littlest Sisters

I wanted to write a review of The Greatest Showman* for this week’s post, but while I was washing dishes one evening I thought, “Could I approach it from a different angle?” The answer to that question surprised and delighted me: why not interview the biggest fans of The Greatest Showman in your life? Namely, my two littlest sisters, 11-year-old Lillie and 8-year-old Joy. Trust me, if you think you’reTGS fan, they could give you a run for your money. I mean, do you have top hats and write your own little stories about circus life with P.T., Charity, Philip, Anne, Lettie, and Tom Thumb? Yeah, didn’t think so.

Without further ado, here’s the transcript of a 10-minute interview I conducted with my sisters about this historically-inaccurate but very endearing musical. For the most part, this is the entire interview; I kept editing to a minimum.


M: All right, so tell me about going to see The Greatest Showman for the first time at the theater. What was it like? We’ll go with Lillie first for this one.

L: Well, I was really excited! At first when I saw the trailer I was like, “Well, it looks like a good movie…” but I wasn’t very excited about it. But the closer we got, I got more excited about it. And so then when we went to see it, it was really, really fun. I was kinda nervous because I didn’t know what was gonna happen [during the movie].

M: Yeah, it was very surprising—it had some twists that you weren’t expecting!

L: Right.

M: Okay, Joy, how about you?

J: I knew that it was gonna be very good movie!

M: How did you know?

J: I had HOPE! 

“When it’s covered in all the colored lights, where the runaways are running the night/ impossible comes true, it’s taking over you/ Oh, this is the greatest show!” (All pictures are from Google Images.)

M. What is your favorite song and why?

L: Probably “Rewrite the Stars,” because it’s about my ship. [Blogger’s note: a “ship” is a romantic couple. Lillie ships Philip Carlyle (Zac Efron) and Anne Wheeler (Zendaya).]

J: “A Million Dreams,” cuz it’s my ship. [P.T. Barnum (Hugh Jackman) and his wife Charity (Michelle Williams).]

M: Tell me about your favorite character. What do you admire the most about him/her?

L: My favorite character is probably…umm…I guess…Philip Carlyle. He stood up to his parents and stood up for himself because he was in love with Anne, and they didn’t like her because she was black. And I think that’s so sweet [that he did that for Anne].

J: My favorite is Charity!

M: And why is she your favorite?

J: Probably because she’s a good character.

M: But WHY is she a good character? Give me some specifics. What is the best thing about her? What do you admire about her?

J: Mmm…well…she’s loyal to him [P.T. Barnum].

M: Even when he’s being a jerk?

J: (*nods enthusiastically*)

“A million dreams, for a world we’re gonna make!”

M: What do you think is the most important lesson in The Greatest Showman?

L: Well…the director said it was kinda like It’s A Wonderful Life in its message, in its lesson, because P.T. Barnum realizes that, y’know—

J: He only cared about himself.

L: Yeah, and [about] money. But then at the end he realized that he should care more about other people, and that his family was more important than the money.

M: Joy, what about you?

J: That you can’t risk your whole life and your family for your job.

“Suddenly we’re free to fly! We’re goin’ to the other side!”

M: Lillie, Philip and Anne are your favorites. What can we learn from their story?

L: Well…in that time it wasn’t really accepted that, like, they would be together and stuff [because she’s African-American] and he’s not, and he probably grew up thinking that you shouldn’t be with different people. But then he fell in love with her, so…

M: So he defies society because it doesn’t really matter what color you are.

L: Yeah!

M: Joy, Barum and Charity are YOUR favorites. What can we learn from their story—and Jenny Lind’s? Because their story kinda goes with Jenny’s, doesn’t it?

J: She was kinda good at the beginning, but then she started to be a flop.

M: But why was she a flop?

J: Well, because she was kinda in love with him!

M: Right, and that was a big problem because—

J: He’s already married!

M: RIGHT! But he wasn’t really good either because he was letting himself be in situations where he wasn’t above reproach. But then you have Charity…and what is she trying to do while this is going on?

J: Well, he kinda won’t listen! At all!

M: But she stuck with him. She was loyal.

L: She still loved him!

“All the shine of a thousand spotlights, all the stars we steal from the night sky will never be enough…”

M: What do you think is the funniest part?

L: When P.T. Barnum is trying to get Philip to introduce him to Jenny Lind, and they’re fighting over how to do it!

J: When they go see Queen Victoria and she starts laughing at something Tom Thumb says!

M: That actually, happened, you know.

J: REALLY?!

M: Yep. And Queen Victoria really liked Tom Thumb and wanted to make sure P.T. Barnum was treating him right. So that’s your little Victoria trivia for the day. Okay, next question…what do you think is the coolest part in The Greatest Showman?

L: The whole choreography of “The Other Side.”

J: The dancing in “Rewrite the Stars” is really cool—and the dancing in “A Million Dreams.”

“All I want is to fly with you, all I want is to fall with you…’

M: You know what I think is the coolest part? When Anne looks up at Philip while they’re singing “This Is Me.”

L & J: OOH YEAH!!!

M: Okay, so if you could join the circus, what would your act be?

L: Hmm…I would probably be a trapeze artist, if I could.

J: I’d probably be….well, there’s this guy in there who had three legs. I’d probably be him. He does tricks on three legs.

M: Umm…(*laughs*)…okay. So if someone asked you why they should see The Greatest Showman, what would you say?

L: It has such a good story! And it’s so sweet. Even though bad things happen, at the end it’s so sweet and happy. And you get the idea that everything turned out okay.

M: And for the most part it’s very family-friendly. There are a few bad words but not many. And there’s a little bit of immodesty with the circus costumes, but for the most part it’s very clean. What about you, Joy?

J: It has a good lesson and message! And a good story. And a LOT of good characters.

M: Well, this has been a lot of fun and I think this is gonna make a great blog post. Thank you so much for doing this for me!

L & J: You’re welcome!!

“From now on, these eyes will not be blinded by the lights…”

Obviously this isn’t a full-fledged review, but I have a feeling most people have seen this film by now anyway. And besides, we three had way too much fun doing this together!

Have you seen The Greatest Showman*? If not, you certainly have Lillie and Joy’s enthusiastic recommendation 😉

8 thoughts on “The Greatest Showman: An Interview With My Littlest Sisters”

    1. It gave me chills too–right at the very beginning! I loved how it began and ended with “The Greatest Show,” which *might* be my favorite song. But then again, there isn’t a song I *don’t* like, haha. It’s just a wonderful film. So glad you enjoyed the interview!

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.